Wednesday 31 December 2014

Bathroom appreciation

What do you like about this bathroom?

"All that glitter is not gold "

The glittering and the shinning surfaces of this bathroom strikes a non balance of commercialisation.

Hardly could you find a resident that has such a concept.It sparks expensively.

A commercial bathroom indeed that creates a sense of formality painted on every inch of the material sparkles everywhere. There is no hidden corners that fail to strike the balance of a glittering surface it proudly exposed.

A proliferation of details is sketchily indicated: the detail construction and placement of all element in place.If you may study into most of commercialised interior it reflects the typical concept an evidence of each,  maintainence , sturdy and strong material selection that portrays a very elegant outlook with its single tone colour selection that contrasted well with glass reflections and gold exquisity.

The photograph shows an area fit for a traffic flow for more than two persons utilising the bathroom at one single moment with a circulating space of exceeding 1metre occupying a total space of 3m x  6 m.

The floor materials for the shower are polished granite in two shades while the rest are gloss ceramic tiles with  gold streaked noting notes that the translucent marble has a certain ephemeral quality that resonates with the state of unconsciousness that the " In shiness and glossiness lies an aware nature for the user to conciously  prepared for the unexpected "The designer makes a case for the hermeneutics of polished marble and ceramic as a medium to his assessment that does help us address the question why the various layers of the colored study were eventually muted in the sparkling version.

The cue to this notion of i “interior modeling”: “Before the purity of the antique forms, people used to believe that the beauty lay solely in the exterior profiles. It is really beautiful because of the interior modeling. And still we make the distinction between the gloss and the matt, thanks to our mania for dividing things; but we know that the one is inseparable from the other; the surfaces are nothing but the extremities of volumes, the boundaries of the mass.

As all involvement of an  exterior and the interior were continuous: in order to represent the exterior, one needed to take into account the interior beneath the surface. Modeling denotes the presence of an invisible interior, one which determines the shape of the surface from within. 

An interior with such remakable detailing can be traced in many previous works of other designers that replicate a success in using and executing a glamorous surfaces and revealing the true nature itself.

INDONESIAN ( translation)

Apa yang Anda sukai tentang kamar mandi ini?

"Semua yang berkilau itu bukan emas"


Berkilauan dan bersinar permukaan kamar mandi ini menyerang keseimbangan non komersialisasi.


Hampir tidak bisa Anda menemukan penduduk yang memiliki seperti concept ini menandakan percikan mahal.


Sebuah kamar mandi komersial yang telah menciptakan rasa formalitas dilukis di setiap inci dari bahan berkilau di mana-mana. Tidak ada sudut tersembunyi yang gagal untuk menyerang keseimbangan permukaan berkilauan dengan bangga terbuka.


Sebuah proliferasi rincian yang secara sederhana menunjukkan: konstruksi detail dan penempatan semua unsur di tempat.

Jika Anda dapat belajar ke sebagian besar diperdagangkan interior mencerminkan konsep khas bukti pemeliharaan , kokoh dan pemilihan material yang kuat yang menggambarkan pandangan yang sangat elegan dengan pemilihan warna nada tunggal yang kontras dengan baik dengan refleksi kaca dan exquisity emas.


Foto ini menunjukkan area cocok untuk arus lalu lintas selama lebih dari dua orang menggunakan kamar mandi pada satu saat tunggal dengan ruang yang beredar melebihi 1metre menempati ruang total 3m x 6 m.

Bahan-bahan lantai untuk kamar mandi granit dipoles dalam dua warna, sementara sisanya adalah gloss ubin keramik dengan emas melesat mencatat catatan bahwa marmer tembus memiliki kualitas singkat tertentu yang beresonansi dengan keadaan tidak sadar bahwa "Dalam shiness dan kilau terletak sebuah sadar alam bagi pengguna untuk dengan sadar dipersiapkan untuk yang tak terduga "Perancang membuat kasus untuk hermeneutika dipoles marmer dan keramik sebagai media untuk penilaiannya yang tidak membantu kami menjawab pertanyaan mengapa berbagai lapisan studi berwarna akhirnya diredam dalam Versi berkilau.


Isyarat dengan gagasan ini i "model interior": "Sebelum kemurnian bentuk antik, yang digunakan orang untuk percaya bahwa keindahan terletak hanya di profil eksterior. Ini benar-benar indah karena model interior. Dan masih kita membuat perbedaan antara gloss dan matt, berkat mania kami untuk membagi hal-hal; tetapi kita tahu bahwa salah satu tidak dapat dipisahkan dari yang lain; permukaan hanyalah ekstremitas volume, batas-batas massa.


Karena semua keterlibatan eksterior dan interior yang terus menerus: dalam rangka untuk mewakili eksterior, salah satu yang dibutuhkan untuk memperhitungkan interior di bawah permukaan. Modeling menunjukkan adanya interior terlihat, salah satu yang menentukan bentuk permukaan dari dalam.


Interior dengan remakable tersebut merinci dapat ditelusuri dalam banyak karya sebelumnya desainer lain yang meniru sukses dalam menggunakan dan melaksanakan permukaan glamor dan mengungkapkan sifat sejati itu sendiri.






0 Comments
Comments

0 komentar:

Post a Comment